Összkollégiumi kirándulás

Beküldve: 2016. jún. 2., csütörtök, 13.00.00 CEST (271 napja)
Esemény időpontja:
2016-05-27 – 2016-05-29
Képgaléria:

S eljött az idő, hogy elővegyük bőröndjeinket, bekészítsük a fürdőruhát, valamint elinduljunk a Horváth Mihály térre, ahonnan május 27-én, délelőtt utnak indult a buszunk Északkelet-Magyarországra. A 270 kilometeres út miatt, több megállót is beiktattunk, az elsőt az M3-as autópálya egy kávézójánál, ahol egy kávé elfogyasztása, illevtve folyóügyek elintéze után folytattuk utunkat a következő megálló, Tokaj felé. A borvidék híres településén két óra szabadidőt kaptak a hallgatók, itt volt lehetőség étkezésre, illetve pincék látogatására. Az utóbbi lehetőséggel valószínüleg többen éltek, ugyanis ha valaki ezen a könyéken jár, akkor bűn kihagyni a Tokai borok kóstolását.

16 órakor visszaszálltunk járművünkre, hogy megtegyük a hátralévő 40 kilométert és elfoglajuk szállásunkat Sátoraljaújhelyen. Az egykori Zemplén vármegye fővárosában első este egy helyi pincében vártak minket vacsorával és természetesen borral. A kóstolt borok között volt hárslevelű, furmint, sárga muskotály, szamodordni és egy 13 éves, 5 puttonyos asszú is, ezek a nagyszerű italok mellé pedig kenyérlángost és pogácsát ehettünk. A csaknem háromórás látogató után, egy közeli bisztróba dobtuk fel a hangulatot egy kis énekléssel, majd visszatértünk a szállásra, hogy szombat reggel „frissen és kipihenten” tudjuk bevenni a Füzéri várat. Hegyközbe indulás előtt, betértünk egy bevásárlóközpontba, hogy megvegyük a reggelinket illetve megigyuk az életmentő reggeli kávénkat, majd indultunk az előbb említett várba, ahol közel másfél óránk volt szemügyre venni a csodás kilátást. A következő látványosság a füzérradványi Károlyi Kastély parkja volt, majd azt követően jött a várva-várt helyszín, a Zemplén Kalandpark. Itt több élmenyélemet is kpróbálhattunk, mint például Közép-Európa leghosszabb kötöttpályás bobpályáját, az országban egyedülálló 1 kilométer hosszú kötélpályát, zártkabinos, illetve székes libegőt, illetve mászófalat. Talán a legnagyobb sikert a 2275 méter hosszú bobpálya aratta. Az este folyamán a városi családi nap keretein belül részese lehettünk egy másfél órás Charlie koncertnek, illetve ezt követően a csapat egy része, az előző este megismert bisztró teraszán a BL döntőt nézve fogyasztották italukat. Vasárnap, a hétvége lezárására mi sem lett volna jobb, mint egy fürdőzés, így Demjénbe látogattunk el, ahol közel négy óra hosszánk volt élvezni a gyógyvizet. Végül Budapest előtti utolsó állomásunk a Szépasszony Völgy volt, ahol szintén lehetőség volt borkóstolásra, illetve étkezésre.

Visszajelzések alapján jól sikerült a kirándulásunk, amit mi sem bizonyít jobban, hogy a buszsofőrünk, Sándor is élvezte ezt a hétvégét.